Wanneer je in een concurrerende markt opereert, dat geldt dus voor bijna iedere organisatie, is het onderscheidend vermogen het cruciale thema. Immers, je wilt een unieke positie in de markt innemen waardoor je de concurrentie op achterstand zet of, nog liever, geheel ontloopt. Maar in de arbeidsmarktcommunicatie is het onderscheid vaak ver te zoeken. De oplossing: zet de ‘Waarom-vraag’ ook centraal in je arbeidsmarktcommunicatie.Lees meer
werkgeversmerk
De 7 Eigenschappen van Effectieve Employer Branding
Een sterk merk creëert waarde. Het kan het gevoel van een potentiële miskoop verlagen, het geeft herkenning en identificatie (emotionele functie), het biedt bescherming tegen nieuwe toetreders op de markt, het vergemakkelijkt nieuwe productintroducties en aanverwante producten en er wordt meer voor betaald. Hogere marges dus. Voor een Nike t-shirt wordt al snel € 25 betaald, terwijl het HEMA shirt misschien € 5 kost. Zal de kwaliteit heel anders zijn? Een sterk werkgeversmerk creëert ook waarde. Tijd voor de 7 eigenschappen van effectief Employer Branding.Lees meer