Masterclass HR Bedrijfskunde

3, 10 en 11 decemberBunnik€ 1.299,-

Inschrijven

Vergroot je bedrijfskundige kennis en inzichten in deze 3-daagse Masterclass en de blokken Strategisch Management, Strategisch HRM. Marketing Management, HR analytics, Financieel Management en Management & Organisatie.

Programma

De Masterclass HR Bedrijfskunde bestaat uit de volgende 6 blokken.

blok 1. Strategisch Management

  • het organisatiefundament: visie, missie, strategie en kernwaarden
  • het businessmodel: wat wordt aan afnemers belooft en hoe wordt dit gerealiseerd?
  • van visie en strategie naar doelen: de Balance Score Card
  • van organisatiestrategie naar HRM: strategische personeelsplanning

blok 2. Strategisch HRM

  • HR-doelen en –strategieën
  • bouwstenen van het Strategisch HR-plan en meten en sturen met KPI’s (metrics)
  • Data driven HRM
  • HR inrichting- en besturingsmodellen

blok 3. Marketing Management

  • identiteit, imago en reputatiemanagement
  • de marketing mix, het marketingplanningsproces en (sociale) mediakanalen
  • concerncommunicatie, interne communicatie en arbeidsmarktcommunicatie
  • de customer journey/experience en de candidate journey/experience

blok 4. HR Analytics

  • van businessvraag naar analysevraag
  • de analysevraag omzetten in een analyseboom
  • welke databronnen kan je gebruiken?
  • data prepareren, analyseren en visualiseren

blok 5. Financieel Management

  • wat is het verschil tussen (directe en indirecte) kosten en uitgaven?
  • break-even analyse en winstbegrippen (EBIT, EBITA etc.)
  • de relatie tussen de balans, winst- en verliesrekening en het kasstroomoverzicht
  • financiële planning: de investeringsbegroting en de business case

blok 6. Management en Organisatie

  • organisatiediagnose: hoe krijg ik inzicht in de organisatie?
  • cultuur, gedrag en verandering: van de organisatie, de teams en het individu
  • management en leiderschap: ontwikkelen van effectieve teams
  • groei en ontwikkeling van organisaties