Workshop Recruitment Journey

in overleguw locatie€ 395,-

Inplannen

Maak met je team een recruitment journey en ontdek de ‘points of pain’ en ‘points of delight’ van je kandidaten. Kom tot concrete resultaten om je recruitmentproces te verbeteren en de sollicitatie-ervaringen van je kandidaten te vergroten.

Binnen de marketing is de customer journey een veel toegepaste methodiek om processen en/of ervaringen van klanten met producten en diensten te visualiseren. Door een klantreis te maken -eventueel vanuit verschillende persona’s-  krijg je inzichten in de contactmomenten (touchpoints), ervaringen en emoties van (potentiële) klanten. En hierdoor ben je in staat om de klantervaringen -en loyaliteit te vergroten.

Aangezien (nieuwe) medewerkers ook (potentiële) klanten van de organisaties zijn, ligt een stap naar de recruitment journey voor de hand. De workshop Recruitment Journey is opgebouwd uit de volgende drie blokken:

blok 1. Kick-off

De aftrap gebruiken wij om de customer en recruitment journey te introduceren en toe te lichten.

  • inleiding in customer journey, persona’s, customer relationship management etc.
  • welke resultaten levert een customer/recruitment journey ons op?
  • hoe maak je een customer/recruitment journey?
  • wat is de relatie tussen de recruitment journey en arbeidsmarktcommunicatie?

blok 2. @Work

Met elkaar gaan wij de recruitment journey voor jouw organisatie maken.

  • wat zijn onze recruitment touchpoints en interacties?
  • welke behoeften en emoties hebben kandidaten hierbij?
  • wat zijn onze ‘points of pain’?
  • wat zijn onze ‘points of delight’?

blok 3. Outcomes

Met elkaar bespreken wij de uitkomsten van de recruitment journey en bepalen wij de next steps.

  • wat zijn onze bevindingen en inzichten?
  • op welke manieren kunnen wij het recruitmentproces verbeteren?
  • hoe kunnen wij de sollicitatie-beleving vergroten?
  • welke concrete vervolgstappen gaan wij nemen?